Erik !

godmorgon, idag när jag satt mig vid datornfick jag en rolig liten överraskning ! I Julias nyhetsbrev var Erik veckans idol! Erik är ju preciis lika bra som AManda, (jag lyssnar just nu på båda deras skivor i random, så det blir typ varannan)

JB080613_veckanskändisVeckans idol: Erik Segerstedt
Född: 20 april, 1983 i Uddevalla
Familj: Mamma Ingrid, pappa Sven och de äldre syskonen Cecilia, Peter och Knut.
Smeknamn: Idol-Erik, Snygg-Erik
Favoritmat: Potatisgratäng och oxfilé
Läser: Dagstidningar och romaner
Karriär: Erik kom på andra plats i Idol 2007, därefter fick han skivkontrakt med Sony BMG och släppte singeln I can't say I'm sorry som toppade listorna. Nu är han en del av gruppen E.M.D som består av tre gamla Idoldeltagare, Erik själv, Mattias Andréasson och Danny Saucedo. De planerar en turné i sommar.
Kul att veta: Erik var den första deltagaren i svenska Idol som spelade ett instrument när han sjöng på scen.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0