Blocket...

Nu har jag lagt in en annons på blocket, men den har inte kommit ut än.. jag ska sälja min ena råtta. och för att förklara varför berättar jag från början ;
Typ för ett &½ år sen köpte jag tre gerbilkillar. Dom döptes till Sickan, Vanheden och Dynamit Harry.
Sen köpte jag en hona, Doris, men jag vet inte riktigt varför.
Sen dog Dynamit Harry. :(
Efter det försökte jag para Doris och Sickan, men det gick inte bra. Då antog jag att Doris var steril och lät henne vara med Vanheden och Sickan (dom ska hälst inte bo ensamma).
Men efter ett tah tag kom det ju råttungar i alla fall.. Dom döptes till Linus och Lotta.
Sen fick Linus, Vanheden och Sickan bo i hop och Doris och Lotta.
Sen dog Vanheden, fasst han hade länge varit sjuk och jag hade funderat på att ta honom till veterinären och ta bort honom. :(
Efter det tog vi hand om en hund en vecka eller så och den hade ju inte samma inställning till råtor som våran egen hund, Lovis. Hon viftar bara på svansen och vill typ bli kompis med dom.
I alla fall så dog Doris då, hunden hade typ attakerat henne. :(
Nu var ju Lotta ensam. Så då köpte jag en ny hona, bara för några veckor sen. Hon har inte fått nåt namn. Men när jag satt ihop dom i samma bur var dom så lugna och började inte bråka fören efter en vecka eller nåt. Då dog Lotta av stressen, för hon blev jagad jämt. :(
Och nu orkar jag inte köpa en ny kompois till den svarta råtta som jag ska sälja, det är därför jag säljer henne.

   
^ Den svarta råttan___^ Från vänster; Vanheden
som ska säljas______Dynamit Harry & Sickan

Kommentarer
Postat av: Moa

jag vill ha!
eller iaf träffa, =/

2008-06-04 @ 19:58:14
URL: http://moaslife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0